כשהלקוח אומר: על מה מדובר כאן בכלל?
כאשר אתה מתקשר לליד, בוודאי נשאלת כבר: על מה מדובר כאן ככלל?
האם אומנת עם תשובה מוכנה לשאלה הזו?
האם אתה בטוח שאתה מבין מה הוא בעצם שואל אותך?
קרוב לוודאי שהתשובה היא לא, כי זו שאלה סתומה שאינך יכול לענות לה.
כל השערה שלך תקטין את כל מה שהישגת עד כה בקומוניקציה שלך.
מה שאדם אומר לעומת מה שהוא באמת שואל שונה ברוב המקרים.
אם אתה עונה במשפט שיש לך במלאי, או תשובה שאתה חושב שהיא התשובה הנכונה ואתה טועה - הליד שלך, קרוב לוודאי לא יומר לך זאת! הוא יותיר אותך בחשיכה!
מדוע? כי בשלב זה הוא לא חושב להיות ברור יותר עם השאלה.
מה שהוא חושב זה שאתה לא מקשיב לו! שאתה שקוע ומעונין יותר באג'נדה שלך לנסות למכור לו משהו.
חשוב על עצמך, על נסיונך. כמה פעמים שאלת שאלה ומישהו הבין אותך לא נכון?
איך הרגשת לגבי האדם הזה?
חזרה לשאלה : על מה מדובר - - משמעות השאלה יכולה להיות:
1. מה אני צריך לעשות?
2. מה המוצר של החברה?
3. מה התכלית של החברה?
4. מה אתה עושה?
אז איך אתה יודע מה מתכוון הלקוח בשאלתו?
פשוט שאל! הנה ההצעה איך תעשה זאת:
" כדי שאהיה בטוח שאני עונה לשאלתך בדיוק, כשאתה אומר: על מה מדובר כאן בכלל? ... למה אתה מתכוון בכך?
עזור להם מעט להגדיר ולהבהיר מה הם שואלים. קבל משוב שתהיה בטוח שאתה מבין מה הם שואלים. כך תקבל תמונה יותר מדויקת והדיאלוג ימשיך לזרום ללא הפרעה.
הרעיון הוא לא להניח שאתה יודע מה מישהו אחר מתכוון כשהוא אומר דבר מה. כך תימנע מליפול למהמורות ומלכודות.
צריך להקשיב , לא למה שנאמר, אלא למה שמתכוונים לומר. לשאול שאלות שמבהירות למה האדם מתכוון בדבריו, זו דרך פרקטית ואפקטיבית ליישם עיקרון זה במציאות.
אחרי ככלות הכל אינך קורא מחשבות, אז למה לנחש למה הוא מתכוון?
כאשר אתה מתקשר לליד, בוודאי נשאלת כבר: על מה מדובר כאן ככלל?
האם אומנת עם תשובה מוכנה לשאלה הזו?
האם אתה בטוח שאתה מבין מה הוא בעצם שואל אותך?
קרוב לוודאי שהתשובה היא לא, כי זו שאלה סתומה שאינך יכול לענות לה.
כל השערה שלך תקטין את כל מה שהישגת עד כה בקומוניקציה שלך.
מה שאדם אומר לעומת מה שהוא באמת שואל שונה ברוב המקרים.
אם אתה עונה במשפט שיש לך במלאי, או תשובה שאתה חושב שהיא התשובה הנכונה ואתה טועה - הליד שלך, קרוב לוודאי לא יומר לך זאת! הוא יותיר אותך בחשיכה!
מדוע? כי בשלב זה הוא לא חושב להיות ברור יותר עם השאלה.
מה שהוא חושב זה שאתה לא מקשיב לו! שאתה שקוע ומעונין יותר באג'נדה שלך לנסות למכור לו משהו.
חשוב על עצמך, על נסיונך. כמה פעמים שאלת שאלה ומישהו הבין אותך לא נכון?
איך הרגשת לגבי האדם הזה?
חזרה לשאלה : על מה מדובר - - משמעות השאלה יכולה להיות:
1. מה אני צריך לעשות?
2. מה המוצר של החברה?
3. מה התכלית של החברה?
4. מה אתה עושה?
אז איך אתה יודע מה מתכוון הלקוח בשאלתו?
פשוט שאל! הנה ההצעה איך תעשה זאת:
" כדי שאהיה בטוח שאני עונה לשאלתך בדיוק, כשאתה אומר: על מה מדובר כאן בכלל? ... למה אתה מתכוון בכך?
עזור להם מעט להגדיר ולהבהיר מה הם שואלים. קבל משוב שתהיה בטוח שאתה מבין מה הם שואלים. כך תקבל תמונה יותר מדויקת והדיאלוג ימשיך לזרום ללא הפרעה.
הרעיון הוא לא להניח שאתה יודע מה מישהו אחר מתכוון כשהוא אומר דבר מה. כך תימנע מליפול למהמורות ומלכודות.
צריך להקשיב , לא למה שנאמר, אלא למה שמתכוונים לומר. לשאול שאלות שמבהירות למה האדם מתכוון בדבריו, זו דרך פרקטית ואפקטיבית ליישם עיקרון זה במציאות.
אחרי ככלות הכל אינך קורא מחשבות, אז למה לנחש למה הוא מתכוון?
בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net
http://www.loveyoursuccess.net